vrijdag 10 oktober 2008

Banana Conference 2008, Mombasa,Kenya

De rit naar Mombasa was vreselijk. We vertrokken om 6u in de ochtend in Kampala met de bus en reden bijna in 1 trek door naar Nairobi om daar te overnachten. Het probleem was eerder dat je ingewanden gedurende 16 uren door elkaar geschud worden. En als de bus dan eens een halfuurtje op een goed aangelegde weg reed, en je dus een beetje begint in te dommelen, de chauffeur plotseling in een heel diepe put rijdt en je een halve meter omhoogschiet en je kop stoot tegen het plafond :) heel erg aangenaam dus.

Ik ben al enkele dagen aan het werk in Mombasa. Ik ben veruit de jongste deelnemer van deze conferentie en de vrouwen zijn hier ook vrij schaars, maar dat heeft ook zijn voordelen. Ik leg hier vele connecties in de bananenwereld die mij misschien nog wel van pas kunnen komen ooit... Iedereen heeft hier businesskaartjes, en er zijn al een aantal mensen naar me toe gekomen om te vragen of ik misschien geinteresseerd ben in een doctoraat in USA, Zuid-Afrika,... dus ik ben heel erg blij om te zien dat mensen geinteresseerd zijn in mijn talenten! wohoe!

Het klimaat is hier helemaal anders dan in Kampala, veel warmer omdat we hier op zeeniveau zijn. 1 minuut in de zon en je bent verbrand... Woensdag zijn we gaan snorkelen en we hebben gelukkig ook al een beetje tijd gehad om aan het strand te gaan liggen. Het is wel cool om te kunnen zeggen: "ik heb in de Indische Oceaan gezwommen". die by the way 27 graden is.

Gisterenavond was het galadiner en de jongste studenten onder ons waren duidelijk overdressed ten opzichte van de rest! ma kom, beter overdressed dan onderdressed i'd say! Dan zijn we in de bar gekropen en we zijn geeindigd in het zwembad om 4u snachts. Met 'we' bedoel ik: de studenten en jaja, wie had dat gedacht... de bazen van IITA! die waren allemaal straalbezopen met alle gevolgen vandien (er zijn een aantal fotos getrokken van die mannen die niet voor publicatie geschikt zijn). Het was heel erg grappig, die mannen hebben tot 7u liggen zuipen en dan zijn ze naar het ontbijt gegaan (nu ja, alle vrouwkes zitten thuis dus die zijn al blij dat ze dat nog kunnen doen waarschijnlijk ;) )

Ik probeer fotootjes te uploaden zo vaak ik kan!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hey aaike!

weeral leuke avonturen zo te lezen (op de woelige rit na dan :)

grappig om te lezen da ze jou ook een doctoraat willen aansmeren daar, mijn begeleider doet zo'n beetje hetzelfde haha. Belgische studenten zijn blijkbaar gewild!

geniet nog van je laatste weekjes in het goede weer want in België vallen de blaadjes al van de bomen!!

tot binnenkort
x

Yean

Tantak & C° zei

Hallo Tokio !
Lang geleden hé ? Maar ja, zoals ze zeggen : uit het oog uit het hart ... (niewaar hoor schat, we zijn hier alleen maar heel hard ons geld aan 't tellen met al die bankcrisissen = da goe geschreven?)
By the way : ons moemoe vroeg of we je af en toe de groetjes deden van haar : dus bij deze de groetjes van moemoe !.
Uw moeder zal lachen als ge in Amerika wil gaan verder studeren, maar al wat U aangeboden wordt moet ge met beide handen accepteren, je leeft maar éne keer, profiteren dus !
Ben ooit ook nog in Nairobi en Mombasa geweest maar dan zonder conferenties en galadiners. Zo te lezen hebben jullie je weer langs je beste kant laten zien :-)
We (ik en Jan) gaan volgende weekend in jouw huisje logeren. We zijn uitgenodigd om samen met je mama en papa te gaan eten en blijven dan in Werchter slapen (lakens worden nadien ververst!).
Allé, dat was het dan weer tot hier toe. 'k Zal nu eens naar je uitspattingen gaan kijken op je foto-site. Knuffels.