woensdag 24 september 2008

eindelijk onderzoek doen

piep iedereen,

tis hier heel erg druk geweest en er was vooral geen internet te vinden in heel oeganda, dus het heeft eventjes geduurd. zo, wat is er ondertussen allemaal gebeurd? Vanaf volgende week begin met mijn plantjes te werken, samen met Jacob. Jacob is een Oegandees die we gisteren gerecruteerd hebben om voor mij te komen werken (haha, da klinkt zo vreselijk officieel). als ik dan terug naar België ga, zal hij hier mijn werk verderzetten tot het einde van het experiment.

Sebastien, mijn Belgische begeleider, is zondagavond aangekomen om mij te controleren. We zijn alles hier aant regelen en het komt allemaal in orde. ondertussen heb ik ook een paar lessen excel gehad, eikes, wat haat ik excel. (Sigje, zou gij eens kunnen zoeken achter een handleiding van excel mac 2008 voor als ik terug thuis ben, of vraag het eens aan den ben...) Vanaf nu zal de tijd hier zeker super snel gaan en moet ik heeeeeeel hard werken :) gisteren is er ook een burundees en een andere duitser aangekomen, oh mijn god, research is zo'n mannenwereldje.
ik stuur deze week nog fotos op, internet zou morgen terug helemaal snel genoeg zijn.

Met dank aan Yann de Mey, die mij dit leuke verhaaltje heeft doorgestuurd:

Oeganda wil minirok weg wegens te gevaarlijk


In het Afrikaanse land Oeganda gebeuren te veel verkeersongevallen omdat chauffeurs afgeleid worden door vrouwen in minirok. Daarom vindt de minister van Ethiek en Integriteit dat het verleidelijke kledingstuk verboden moet worden.

Onzedelijk

Volgens Nsaba Buturo is het dragen van een minirok te vergelijken met naakt rondlopen. Onzedelijkheid is strafbaar, aldus de minister, die hoopt dat zijn idee juridisch uitvoerbaar is. Dat schrijft de Britse nieuwszender BBC.

Moeders en dochters
Volgens Buturo is het lastig om op de weg te letten als iemand naakt rondloopt. "Als je dat ziet ga je op iemands make-up letten in plaats van op de weg", zei hij tegen een groep journalisten. "Je kunt tegenwoordig moeders en dochters niet meer uit elkaar houden; ze lopen allemaal halfnaakt rond." (tdb)
18/09/08 07u18

oh jee, ik zal hier maar wat opletten dus...

2 opmerkingen:

Unknown zei

Als je iets van mac nodig hebt kan ik je ook helpen hoor! Laat maar iets weten dan.
Van die mini rokken heb ik hier in belgie ook last van! ;)

Tantak & C° zei

't is hier eindelijk een beetje goe weer, ben nu maar efkes gestopt met buiten te rommelen (voorbereiding voor de winter die eraan komt!).
Awel 't doet me goed om te horen dat ge eindelijk hard moet werken (met de nodige hulp weliswaar).
Ge moet er vanuit gaan meiske dat deze wereld - nog altijd - ne mannenwereld is en hoogstwaarschijnlijk zal dat zo wel blijven ! Ge moet ze maar in hun wijsheid laten en denken dat wij toch altijd gelijk hebben :-)
Ik veronderstel dat uw luizeleventje ginder bijna teneinde is niewaar ? De einddatum komt stilaan in zicht.
Allé Aaike, we gaan naar den italiaan iets eten, 't is ondertussen al 18.00 u.
Tussen haakjes (Excel is best leuk als ge het eenmaal goed onder de knie hebt)
Doeiiii