dinsdag 30 september 2008

ik wil frieten vant frietkot!

Djebale!

Terwijl jullie al van het geweldige Belgische herfstweer genieten, zit Aaike nog steeds vollenbak in de zon, olé!! Allé, ik moet eerlijk zijn, het regenseizoen is hier alleszins wel definitief begonnen. Af en toe word ik 's nachts wakker van een oorverdovend lawaai: de regen. 2 weken geleden had het 's nachts zo hard geregend dat bij de tijd dat ik opstond, er een 5 cm water in mijn slaapkamer stond. Want rarara, Aaikes kamer is het laagste punt van het hele huis (dat bestaat uit 2 slaapkamers, een living, een keuken en een badkamer). Sommige mensen trekken zoon dingen toch echt aan hè.

Vandaag is het feestdag hier in Oeganda, werkelijk een beetje een heel vreemde feestdag. Het zit zo: als een moslim gisterenavond de maan kon zien, dan was het vandaag feestdag... Dus joepie, de maan was zichtbaar, iedereen gelukkig, niemand moet werken vandaag (ook al is maar 15% van de Oegandese bevolking moslim :) )
en dit terwijl ik eigenlijk kei veel werk heb nu, verdomme, nu wilt ne mens is werken...

Ahja, nu heb al een heel week gelet op de minirokjes hier in Oeganda en guess what: ik heb er nog geen 1 gezien. Niemand draagt dat hier, dus die minister wil eigenlijk iets verbieden wat helemaal ni van toepassing is. Hoe zit het eigenlijk met onze regering? Bakken ze er ondertussen al iets van?

Zaterdag vertrek ik naar Mombasa, Kenya, voor de 'banana conference 2008', een conferentie dus waar bananenmensen over de hele wereld naartoe komen. Ik zal daar een weekje vertoeven, terwijl Jacob bij mijn planten blijft. Ik hoop dat ik er veel zal leren over banaantjes!

Jochem, ge gaat mij zeker nog horen dan als ge mij kunt helpen met mac en tante ak, iedereen zegt me dat excel best wel leuk en vooral superhandig is maar ze moeten mij toch allemaal nog overtuigen van hun gelijk vrees ik :)

en voor Nasrien: ge weet dat ik normaal ni graag frieten eet vant frietkot hè, maar verdomme, ik heb de laatste dagen echt een enorme goesting daar in :)

Tot schrijfs!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey aaike,

die feestdag heet het suikerfeest, das het einde van de Ramandan! dus absoluut een reden voor de mensen om te feesten (eindelijk terug de hele dag eten en drinken naar believen :)!! Hier in Senegal doet de maan het blijkbaar anders want hier is het pas vandaag dat de maan zichtbaar gaat worden en morgen het groot feest. hier is ook pakweg 85% van de bevolking moslim dus de invloed/het feest is wel net ietsje groter hehe.

geniet van de bananenconferentie!
x yean

ps. wat bedoel je met "de belgische regering"? bestaat die dan al? :D